aktualizované 12. januára 2021 →
Zásady hodnotenia žiakov v 1. polroku školského roka 2020/2021
aktualizácia 12.01.2021
VÝCHODISKÁ
Dňa 9.12.2020 vydal minister školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Usmernenie k priebežnému hodnoteniu a celkovému hodnoteniu žiakov stredných škôl v školskom roku 2020/2021. Následne bolo vydané ministerstvom rozhodnutie ministra zo 4.1.2021. Zásady hodnotenia žiakov vychádzajú aj z nasledujúcich dokumentov: zákon č. 245/2008 Z.z. (školský zákon), metodický pokyn č. 21/2011 na hodnotenie a klasifikáciu žiakov stredných škôl.
TERMÍN VYSKÚŠANIA A HODNOTENIA ŽIAKOV
- Riadny termín na vyskúšanie a hodnotenie žiakov za prvý polrok školského roka 2020/2021 sa predlžuje do 31. marca 2021 pre žiakov, ktorých nebolo možné vyskúšať v prvom polroku školského roka 2020/2021; týmto žiakom sa výpis polročného vysvedčenia vydá 31. marca 2021, pričom prvý polrok školského roka 2020/2021 skončí 31. januára 2021.
- Ak bol žiak priebežne hodnotený a učiteľ má dostatok podkladov k celkovému hodnoteniu, uskutoční celkové hodnotenie žiaka z vyučovacieho predmetu k 31.1.2021.
- Ak bol žiak priebežne hodnotený počas prvého polroka a priebežné hodnotenie nie je postačujúce pre klasifikáciu alebo pre slovné hodnotenie žiaka v jednotlivých vyučovacích predmetoch (napríklad ak žiak nemá dostatočný počet známok), nie je potrebné konať komisionálnu skúšku z príslušného predmetu. Takého žiaka možno do 31. marca 2021 vyskúšať a hodnotenie zaradiť do priebežného hodnotenia prvého polroka. Následne sa vykoná jeho celkové hodnotenie za prvý polrok školského roka 2020/2021 a 31. marca 2021 možno vydať žiakovi výpis slovného hodnotenia alebo klasifikácie prospechu a správania žiaka za prvý polrok.
- V zmysle školského zákona žiaci, vzdelávajúci sa individuálne podľa § 24 ods. 2 písm. b) podľa ods. 6 vykonávajú komisionálne skúšky v kmeňovej škole za každý polrok zo všetkých predmetov.
- Vydávanie výpisov klasifikácie prospechu a správania žiaka za prvý polrok, resp. vysvedčenia sa uskutoční pre všetkých žiakov dňa 31.3.2021.
- Uzavretia klasifikácie za 1. polrok je dňa 26.1.2021.
- Klasifikačná porada za 1. polrok je dňa 28.1.2021.
HODNOTENIE ŽIAKOV NA KONCI PRVÉHO POLROKA
- Prospech žiaka sa vo výpise hodnotenia za prvý polrok školského roka – vo vyučovacích predmetoch hodnotených klasifikáciou vyjadruje stupňami klasifikácie
- 1 – výborný
- 2 – chválitebný
- 3 – dobrý
- 4 – dostatočný
- 5 – nedostatočný
- Podľa § 56 ods. 1 školského zákona „Ak nemožno žiaka vyskúšať a hodnotiť v riadnom termíne v prvom polroku, žiak sa za prvý polrok nehodnotí; riaditeľ školy určí na jeho vyskúšanie a hodnotenie náhradný termín, a to spravidla tak, aby sa hodnotenie mohlo uskutočniť najneskôr do dvoch mesiacov po skončení prvého polroka.“.
- Podľa § 56 ods. 4 a ods. 5 písm. b) školského zákona „Opravnú skúšku môže vykonať aj žiak, ktorého prospech na konci prvého polroka je nedostatočný najviac z dvoch povinných vyučovacích predmetov, ktoré sa vyučujú len v prvom polroku. Termín opravných skúšok určí riaditeľ školy tak, aby sa opravné skúšky vykonali najneskôr do klasifikačnej porady za druhý polrok.“.
- Vo vyučovacích predmetoch, ktorých vyučovanie bolo obmedzené alebo podstatne redukované, mohla pedagogická rada rozhodnúť o nehodnotení predmetu a použiť slovné vyjadrenie „absolvoval/-a“ alebo „neabsolvoval/-a“, a takto upraviť systém hodnotenia v škole.
- Počas mimoriadnej situácie, resp. núdzového stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19, hodnotenie „neabsolvoval“, ktorého dôsledkom je celkové hodnotenie „neprospel“ je vhodné využívať len v nevyhnutných prípadoch ako krajnú možnosť vyjadrenia neplnenia cieľov vyučovacieho predmetu zo subjektívnych dôvodov na strane žiaka. Ak je to možné, odporúča sa v súčasnosti takto nehodnotiť.
DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE ŽIAKOV — PREKÁŽKY PRI HODNOTENÍ
- Ak pre závažné objektívne príčiny, napr. z dôvodu nedostatočných podkladov k hodnoteniu alebo izolácie žiaka z dôvodu choroby nemožno žiaka vyskúšať a hodnotiť v riadnom termíne v prvom polroku, postupuje sa pri hodnotení žiaka podľa § 56 ods. 1 školského zákona.
- Ak žiak nesplnil požiadavky v rámci dištančného vzdelávania zo subjektívnych príčin, napr. neodovzdanie úloh alebo žiadna účasť na dištančnom vzdelávaní bez ospravedlnenia a
- jeho konanie bolo prerokované v pedagogickej rade za prvý štvrťrok,
- zákonní zástupcovia žiaka boli preukázateľne informovaní o nesplnení požiadaviek a
- zlepšenie nenastalo,
žiak je vyskúšaný a klasifikovaný v predĺženom termíne a to do 31.3.2021.
SPÔSOB HODNOTENIA ŽIAKOV ZA 1. POLROK ŠKOLSKÉHO ROKA 2020/2021
Po prerokovaní v pedagogickej rade budú žiaci 1. až 4. ročníka klasifikovaní v jednotlivých predmetoch nasledovne:
SJL (slovenský jazyk a literatúra) | známka | |
ANJ (anglický jazyk) | známka | |
KAJ (konverzácia v anglickom jazyku) | známka | |
FRJ (francúzsky jazyk) | známka | |
SPJ (španielsky jazyk) | známka | |
NEJ (nemecký jazyk) | známka | |
KNJ (konverzácia v nemeckom jazyku) | známka | |
RUJ (ruský jazyk) | známka | |
MAT (matematika) | známka | |
CVM (cvičenia z matematiky) | známka | |
INF (informatika) | známka | |
XSS (počítačové systémy a siete) | známka | |
CVI (cvičenia z informatiky) | známka | |
BIO (biológia) | známka | |
CVB (cvičenia z biológie) | známka | |
CHE (chémia) | známka | |
CVC (cvičenia z chémie) | známka | |
FYZ (fyzika) | známka | |
CVF (cvičenia z fyziky) | známka | |
GEG (geografia) | známka | |
SEG (seminár z geografie) | známka | |
DEJ (dejepis) | známka | |
SED (seminár z dejepisu) | známka | |
OBN (občianska náuka) | známka | |
SPS (spoločenskovedný seminár) | známka | |
SEW (spoločensko-ekonomický seminár) | známka | |
DEU (dejiny umenia) | známka | |
EKO (ekonomika) | známka | |
UKL (umenie a kultúra) | absolvoval | |
NBK (náboženská výchova) | absolvoval | |
ETV (etická výchova) | absolvoval | |
TSV (telesná a športová výchova) | známka |
PRINCÍPY A ZÁSADY DIŠTANČNÉHO VZDELÁVANIA PRE ŽIAKOV
- Dištančná forma vzdelávania žiakov školy prebieha prostredníctvom elektronickej komunikácie s pedagogickými zamestnancami školy nasledujúcimi formami:
- prostredníctvom edukačného portálu EduPage,
- prostredníctvom Office 365,
- prostredníctvom e-mailovej komunikácie.
- Žiaci sa riadia mimoriadnym rozvrhom online hodín platným od 13.10.2020 pre párny a nepárny týždeň.
- Žiaci nesmú bez súhlasu vyučujúceho na online hodinách zhotovovať obrazový, zvukový a obrazovo-zvukový záznam.
- Na offline vyučovaní budú učiteľmi jednotlivých predmetov pomocou EduPage zadávané pracovné listy, úlohy, projekty, laboratórne práce a iné.
- Úlohy zadané učiteľom spracovávajú a odovzdávajú v termíne, ktorý určí učiteľ.
- Všetci žiaci sú povinní sa riadiť pokynmi jednotlivých vyučujúcich.
- V prípade nesprávne vypracovaných úloh, učiteľ poukáže na chyby a požiada žiakov o ich odstránenie. Žiaci opravené úlohy opätovne pošlú učiteľovi.
- Všetci žiaci školy sa budú zúčastňovať dištančného vzdelávania riadeného vyučujúcimi jednotlivých vyučovacích predmetov.
- Ak majú žiaci akýkoľvek technický problém s pripojením, kontaktujú Ing. J. Vrabla. Ak majú problém s vypracovaním úlohy, kontaktujú vyučujúceho.
- Žiaci sú povinní zúčastňovať sa dištančného vzdelávania (online aj offline formy) vo všetkých predmetoch.
- Ak sa dištančného vzdelávania nemôžu zúčastniť (lekárske, rodinné dôvody…), svoju neprítomnosť musia ospravedlniť.
- V prípade, že sa žiak nemôže zúčastňovať na dištančnom vzdelávaní, plnoletý žiak alebo rodič o tom informuje triedneho učiteľa.
- Absencia žiakov na online hodinách bude zaznamenávaná príslušnými vyučujúcimi jednotlivých vyučovacích predmetov v elektronickej triednej knihe.
- Neplnoletých žiakov ospravedlňuje elektronickou formou (e-mail) zákonný zástupca do 5-tich pracovných dní. Plnoletí žiaci sa ospravedlňujú sami do 5-tich pracovných dní. Ak sa tak nestane, vymeškané hodiny budú evidované ako neospravedlnené.
- Absencia na offline vyučovaní bude riešená triednymi učiteľmi v spolupráci s rodičmi.
PRINCÍPY A ZÁSADY DIŠTANČNÉHO VZDELÁVANIA PRE UČITEĽOV
- Učiteľ najskôr dohodne a overí možnosti spolupráce so žiakmi, až potom ich začne realizovať.
- Všetci učitelia pravidelne zapisujú učivo online hodín do elektronickej triednej knihy.
- Učitelia jednotlivých predmetov budú zadávať žiakom úlohy v primeranom rozsahu a primeranej náročnosti s určením presného termínu na preštudovanie/vypracovanie:
- nové učivo na samoštúdium (napr. študijné texty, prezentácie, …),
- úlohy na precvičenie učiva (pracovné listy, doplňovačky, …),
- zadania na overenie pochopenia učiva (testy, previerky, …),
- projekty na samostatnú prácu.
- Učitelia poskytujú žiakom do 7 dní od zadaných úloh konštruktívnu spätnú väzbu, identifikujú chyby, ktorých sa dopúšťajú, a navrhujú postup pri ich odstraňovaní.
- Učiteľom sa odporúča počas dištančného vzdelávania zohľadniť aj sebahodnotenie žiaka.
- Učitelia môžu hodnotiť jednotlivé aktivity žiakov známkami alebo percentami. Hodnotenie má pomôcť žiakom napredovať vo vzdelávaní.
- V prípade neplnenia zadaných úloh vyučujúci priebežne informujú príslušného triedneho učiteľa, ktorý kontaktuje zákonných zástupcov žiaka s cieľom zistenia príčin neplnenia úloh a zjednania nápravy.
HODNOTENIE ŽIAKOV SO ŠPECIÁLNYMI VÝCHOVNO-VZDELÁVACÍMI POTREBAMI
- Hodnotenie bude realizované individuálne. Žiaci so ŠVVP majú vypracované svoje individuálne vzdelávacie programy a pedagógovia v úzkej súčinnosti majú svoje zaužívané spôsoby podpory a hodnotenia.
- V prípade nejasností v súvislosti s hodnotením je výchovný poradca v kontakte so špeciálnym pedagógom, prípadne príslušným poradenským zariadením, a môže konzultovať situáciu jednotlivých žiakov.
HODNOTENIE SPRÁVANIA
- Hodnotenie správania sa minimalizuje vzhľadom na to, že neprebiehalo priame vyučovanie a výchovný proces prebiehal doma.
- Nakoľko do hodnotenia patrí aj obdobie od 1.2.2020 do 6.3.2020, berie sa do úvahy aj toto obdobie. V tomto zmysle sa všetkým žiakom uvedie hodnotenie správania podľa platnej hodnotiacej stupnice.
KRITÉRIÁ HODNOTENIA A KLASIFIKÁCIE V JEDNOTLIVÝCH PREDMETOCH V 1. POLROKU ŠKOLSKÉHO ROKA 2020/2021
SJL a DEU
V záverečnej klasifikácii budú zohľadnené:
- študijné výsledky za celé obdobie 1. polroka (vrátane mesiaca február),
- portfólio žiackych prác,
- aktivita na online hodinách (pohotové reakcie, odpovede na dané otázky, orientácia v problematike, uplatňovanie nadobudnutých vedomostí pri analýze diel…),
- aktívne zapájanie sa do vzdelávacieho procesu na online hodinách (overovanie vedomostí v rámci rozhovoru so žiakmi),
- aktivita žiakov v mimoškolskej činnosti (školský časopis, súťaže, …),
- sebahodnotenie žiaka.
Poznámky:
- Žiak odovzdáva vypracovanie dištančných úloh v stanovenom termíne, úlohy sú hodnotené známkou:
- odovzdanie úloh v termíne: hodnotenie podľa kvality vypracovania známkou,
- oneskorené odovzdanie úloh (po termíne bez ospravedlnenia): hodnotenie z hľadiska kvality vypracovania, pričom známka je zhoršená o 1 stupeň,
- neodovzdanie vypracovania do týždňa od stanoveného termínu: hodnotenie známkou 5.
- Dištančné úlohy sú hodnotené percentuálne stupnicou (alebo bodmi) zodpovedajúcou známkam:
- 100 % – 90 % výborný
- 89 % – 75 % chválitebný
- 74 % – 50 % dobrý
- 49 % – 35 % dostatočný
- 34 % – 0 % nedostatočný
UKL
V záverečnom hodnotení budú zohľadnené:
- odovzdanie úloh v termíne (prezentácie, tvorivé úlohy, …) – hodnotenie má individualizovaný a motivačný charakter,
- záverečné hodnotenie: absolvoval/-a.
ANJ a KAJ
V záverečnej klasifikácii budú zohľadnené:
- písomky na slovnú zásobu a gramatiku zadávané online cez Edupage alebo Microsoft Forms majú váhu 0,5,
- slohové útvary – do cca 200 slov majú váhu 1, do cca 100 slov majú váhu 0,5,
- ústna odpoveď – podľa dĺžky: kratšia – váha 0,5, dlhšia – váha 1,
- prezentácie – počet slidov 8-10 – váha 1,
- nahrávka (napríklad opis obrázku) – váha 0,5,
- aktivita a miera zapájania na online hodinách,
- odovzdávanie domácich úloh v stanovenom termíne,
- sebahodnotenie žiakov.
NEJ-DSD, druhý cudzí jazyk NEJ, FRJ, SPJ, RUJ
V záverečnej klasifikácii budú zohľadnené:
- aktívna účasť na online hodinách s prihliadnutím na osobitosti, možnosti, individuálne a technické podmienky; v prípade, že sa žiak nemôže zúčastniť online hodiny, musí sa vyučujúcemu ospravedlniť,
- odovzdané úlohy, tematické práce a dištančné úlohy spracované žiakmi počas domácej prípravy v zadanom termíne; v prípade, ak žiak neodovzdá 80% zadaní a neospravedlní sa, bude učiteľ považovať úlohu za nesplnenú,
- rozhovory so žiakmi v rámci online hodín,
- výsledky za obdobie pred prerušením vyučovania (známky za február 2020), ak žiak nezískal známky v tomto období, bude online skúšaný,
- aktivity v rámci predmetu,
- sebahodnotenie žiakov.
DEJ, OBN, SEW, GEG
V záverečnej klasifikácii budú zohľadnené:
- známky získané počas prezenčnej formy štúdia v 1. polroku s pôvodnou váhou známok,
- známky získané počas dištančného štúdia s váhou od 0,25 do 1:
- odoslanie vypracovaných úloh do stanoveného termínu v požadovanej kvalite sa hodnotí známkou 1 – 4,
- odoslanie vypracovaných úloh v náhradnom termíne v požadovanej kvalite z opodstatneného dôvodu (rodičom ospravedlnená absencia, PN alebo technické problémy) sa hodnotí známkou 1 – 4,
- oneskorené odovzdanie úloh /po termíne bez ospravedlnenia/: hodnotenie z hľadiska kvality vypracovania, pričom známka je zhoršená o 1 stupeň,
- neodovzdanie vypracovania do týždňa od stanoveného termínu: hodnotenie známkou 5,
- aktívna účasť na online hodine alebo online preskúšanie sa hodnotí známkou 1 – 5,
- zapojenie sa žiakov do súťaží sa hodnotí známkou 1.
- sebahodnotenie.
Poznámky:
- známky získané počas dištančného vzdelávania majú váhu od 0,25 do 1,0 podľa uváženia učiteľa
- úlohy zadávané učiteľom a spätná väzba môžu mať rôznu podobu – vypracovanie pracovného listu, vypracovanie kontrolných otázok k téme alebo študijnému materiálu, prezentácia, referát a pod.
MAT a FYZ
V záverečnej klasifikácii budú zohľadnené:
- čiastkové výsledky (známky, body, percentá) počas vyučovania v škole,
- odovzdávanie a kvalita vypracovania zadaní počas dištančného vzdelávania; učiteľ upozorní na nedostatky vo vypracovaní a navrhuje spôsob ich odstránenia; odovzdané zadania môžu byť hodnotené čiastkovými známkami, bodmi, percentami, ktoré majú charakter informácie a spätnej väzby,
- ústna komunikácia a aktivita počas dištančného vzdelávania; komunikácia a aktivity môžu byť hodnotené čiastkovými známkami, bodmi, percentami, ktoré majú charakter informácie a spätnej väzby,
- sebahodnotenie.
BIO a CHE
V záverečnej klasifikácii budú zohľadnené:
- známky získané v čase pred prerušením vyučovania,
- hodnotenie úloh z dištančného vzdelávania,
- známky získané z online testovania,
- známky s dobrovoľných úloh
- sebahodnotenie,
- známka získaná z vypracovania projektového zadania
- hodnotenie projektu je v kompetencii učiteľa,
- čas na vypracovanie projektu je dlhší v porovnaní s klasickými dištančnými úlohami (čas na vypracovanie je v kompetencii učiteľa),
- témy projektu a pravidlá hodnotenia zadáva vyučujúci,
- forma projektu je individuálna, môže to byť prezentácia, realizácia experimentu v domácich podmienkach, vytvorenie videa, zvukovej nahrávky, posteru, pojmových máp a pod.
Poznámka: Výhodu vypracovania projektu a dobrovoľných úloh vidíme v tom, že žiaci pristupujú k téme individuálne, vyhneme sa plagiátorstvu a podporíme kreativitu a sebahodnotenie žiakov; učiteľom poskytuje možnosť zhodnotiť samostatnú prácu žiakov, oceniť inovatívny prístup k téme.
INF, CVI a XSS
V záverečnej klasifikácii budú zohľadnené:
- písomné – on-line testy Office 365, projekty, domáce úlohy cez Edupage, Microsoft Teams, zápisy algoritmov a programov vo vyššom programovacom jazyku, testy za študijné moduly v CISCO netacad,
- ústne prezentovanie osvojených poznatkov na on-line hodine, pri ktorom sa kladie dôraz nielen na kvalitu osvojenia, ale aj na spôsob ich prezentácie v logických súvislostiach a ich aplikáciu v praktických súvislostiach,
- schopnosť kooperácie a komunikácie na on-line hodinách pri riešení problémových úloh v skupine,
- sebahodnotenie.
Výslednú známku navrhuje učiteľ po komplexnom zhodnotení prístupu žiakov k plneniu študijných povinností v priebehu dištančného vzdelávania, s dôsledným rešpektovaním uvádzaných základných princípov hodnotenia žiakov.
Pri klasifikácii výsledkov v informatike sa v súlade s požiadavkami učebných osnov a vzdelávacích štandardov hodnotí:
- schopnosť žiaka posudzovať správnosť použitých postupov a v prípade potreby aj nástrojov informačných a komunikačných technológií pri riešení rôznych úloh, schopnosť argumentovať a diskutovať o kvalite a efektívnosti rôznych postupov,
- schopnosť správne navrhnúť postup riešenia danej úlohy poskladaním z menších úloh, zovšeobecňovaním iných postupov, analógiou, modifikáciou, kontrolou správnosti riešenia, nachádzaním a opravou chýb,
- schopnosť porovnávať rôzne postupy a princípy, analyzovať ich, hľadať vzťahy,
- schopnosť riešiť konkrétne situácie pomocou známych postupov a metód, demonštrovať použitie princípov a pravidiel na riešenie úloh, na vyhľadávanie a usporiadanie informácií, prezentovať informácie a poznatky,
- porozumenie požadovaných pojmov, princípov a zručností, schopnosť ich vysvetliť, ilustrovať, zdôvodniť, uviesť príklad, interpretovať, prezentovať najmä pomocou zodpovedajúcich nástrojov informačných a komunikačných technológií,
- schopnosť riešiť úlohy a prezentovať informácie samostatne, ale aj v skupine žiakov.
TSV
V záverečnom hodnotení budú zohľadnené:
4. ročník:
- prezentácia na tému Šport, zdravý životný štýl, zdravá výživa,
- vypracovanie online testu na tému Zdravá výživa a šport.
3. ročník:
- prezentácia na tému Šport, zdravý životný štýl, zdravá výživa,
- vypracovanie online testu z olympionizmu.
2. ročník:
- prezentácia na tému Šport, zdravý životný štýl, zdravá výživa,
- vypracovanie online testu z účelového cvičenia pre 2. r.
1. ročník:
- prezentácia na tému Šport, zdravý životný štýl, zdravá výživa,
- vypracovanie online testu z účelového cvičenia pre 1. r.
Hodnotenie predmetu TSV (s výnimkou 4-tej zdravotnej skupiny): známka.
ETV a NBK
V záverečnom hodnotení budú zohľadnené:
- odovzdanie úloh v termíne (prezentácie, tvorivé úlohy,…) – hodnotenie má individualizovaný a motivačný charakter,
- záverečné hodnotenie: absolvoval/-a.
Vyššie uvedené zásady hodnotenia a klasifikácie žiakov 1. – 4. ročníka Gymnázia, Šrobárova 1 v Košiciach v 1. polroku školského roka 2020/2021 boli schválené hlasovaním v príslušných predmetových komisiách a následne na pedagogickej rade per rollam.
Tieto zásady hodnotenia boli na základe rozhodnutia ministra zo 4.1.2021 doplnené a prerokované na pedagogickej rade, ktorá sa konala online 12.1.2021.
V Košiciach 12.1.2021
Mgr. PaedDr. Zlatica Frankovičová, riaditeľka školy
aktualizované 10. novembra 2020 →
Zásady dištančného vzdelávania v 1. polroku školského roka 2020/2021
VÝCHODISKÁ
Minister školstva, vedy, výskumu a športu podľa § 150 ods. 8 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „školský zákon“) s účinnosťou od 12. októbra 2020 do odvolania vydal rozhodnutie číslo 2020/17294:1-A1810 a manuál pre stredné školy, ktorý upravuje organizáciu a podmienky výchovy a vzdelávania v stredných školách pre školský rok 2020/2021. Cieľom dokumentu je stanoviť základné prevádzkové podmienky stredných škôl po dobu trvania pandémie ochorenia COVID-19 a pre potreby dodržiavania protiepidemických opatrení a odporúčaní. Dokumenty boli aktualizované 11. októbra 2020 podľa platných opatrení a odporúčaní Úradu verejného zdravotníctva SR.
Vzhľadom na mimoriadnu situáciu a v snahe zabezpečiť spravodlivosť pri hodnotení každého žiaka rešpektovaním individuálnych podmienok na domácu prípravu a dištančné vzdelávanie pedagogická rada prijíma nasledujúce opatrenia:
- Princípy a zásady dištančného vzdelávania pre žiakov:
- Dištančná forma vzdelávania žiakov školy prebieha prostredníctvom elektronickej komunikácie s pedagogickými zamestnancami školy nasledujúcimi formami:
- prostredníctvom edukačného portálu EduPage,
- prostredníctvom Office 365,
- prostredníctvom e-mailovej komunikácie.
- Žiaci sa riadia mimoriadnym rozvrhom online hodín platným od 13.10.2020 pre párny a nepárny týždeň.
- Žiaci nesmú bez súhlasu vyučujúceho na online hodinách zhotovovať obrazový, zvukový a obrazovo-zvukový záznam.
- Na offline vyučovaní budú učiteľmi jednotlivých predmetov pomocou EduPage zadávané pracovné listy, úlohy, projekty, laboratórne práce a iné.
- Úlohy zadané učiteľom spracovávajú a odovzdávajú v termíne, ktorý určí učiteľ.
- Všetci žiaci sú povinní sa riadiť pokynmi jednotlivých vyučujúcich.
- V prípade nesprávne vypracovaných úloh, učiteľ poukáže na chyby a požiada žiakov o ich odstránenie. Žiaci opravené úlohy opätovne pošlú učiteľovi.
- Všetci žiaci školy sa budú zúčastňovať dištančného vzdelávania riadeného vyučujúcimi jednotlivých vyučovacích predmetov.
- Ak majú žiaci akýkoľvek technický problém s pripojením, kontaktujú Ing. J. Vrabla. Ak majú problém s vypracovaním úlohy, kontaktujú vyučujúceho.
- Žiaci sú povinní zúčastňovať sa dištančného vzdelávania (online aj offline formy) vo všetkých predmetoch.
- Ak sa dištančného vzdelávania nemôžu zúčastniť (lekárske, rodinné dôvody…), svoju neprítomnosť musia ospravedlniť.
- V prípade, že sa žiak nemôže zúčastňovať na dištančnom vzdelávaní, plnoletý žiak alebo rodič o tom informuje triedneho učiteľa.
- Absencia žiakov na online hodinách bude zaznamenávaná príslušnými vyučujúcimi jednotlivých vyučovacích predmetov v elektronickej triednej knihe.
- Neplnoletých žiakov ospravedlňuje elektronickou formou (e-mail) zákonný zástupca do 5-tich pracovných dní. Plnoletí žiaci sa ospravedlňujú sami do 5-tich pracovných dní. Ak sa tak nestane, vymeškané hodiny budú evidované ako neospravedlnené.
- Absencia na offline vyučovaní bude riešená triednymi učiteľmi v spolupráci s rodičmi.
- Dištančná forma vzdelávania žiakov školy prebieha prostredníctvom elektronickej komunikácie s pedagogickými zamestnancami školy nasledujúcimi formami:
- Princípy a zásady dištančného vzdelávania pre učiteľov:
- Učiteľ najskôr dohodne a overí možnosti spolupráce so žiakmi, až potom ich začne realizovať.
- Všetci učitelia pravidelne zapisujú učivo online hodín do elektronickej triednej knihy.
- Učitelia jednotlivých predmetov budú zadávať žiakom úlohy v primeranom rozsahu a primeranej náročnosti s určením presného termínu na preštudovanie/vypracovanie:
- nové učivo na samoštúdium (napr. študijné texty, prezentácie, …),
- úlohy na precvičenie učiva (pracovné listy, doplňovačky, …),
- zadania na overenie pochopenia učiva (testy, previerky, …),
- projekty na samostatnú prácu.
- Učitelia poskytujú žiakom do 7 dní od zadaných úloh konštruktívnu spätnú väzbu, identifikujú chyby, ktorých sa dopúšťajú, a navrhujú postup pri ich odstraňovaní.
- Učiteľom sa odporúča počas dištančného vzdelávania zohľadniť aj sebahodnotenie žiaka.
- Učitelia môžu hodnotiť jednotlivé aktivity žiakov známkami alebo percentami. Hodnotenie má pomôcť žiakom napredovať vo vzdelávaní.
- V prípade neplnenia zadaných úloh vyučujúci priebežne informujú príslušného triedneho učiteľa, ktorý kontaktuje zákonných zástupcov žiaka s cieľom zistenia príčin neplnenia úloh a zjednania nápravy.
- Princípy a zásady dištančného vzdelávania pre triednych učiteľov:
- Triedny učiteľ raz za dva týždne uskutoční online triednickú hodinu, pričom v kontakte so žiakmi je podľa potreby.
- Pravidelne informuje žiakov triedy o usmerneniach vedenia školy.
- Telefonicky alebo e-mailom skontaktuje zákonného zástupcu žiaka, v prípade plnoletosti samotného žiaka, za účelom nápravy problémovej situácie. Ak taká nastane, o takejto komunikácii si urobí záznam.
- Triedny učiteľ má prehľad o zadávaní úloh, zadaní a online výučbe vo svojej triede a priamo komunikuje so žiakmi, následne s učiteľmi jednotlivých predmetov.
- V prípade, že triedny učiteľ získa informáciu o PN žiaka, prípadne mu zákonný zástupca žiaka nahlási, že žiak má technické problémy s pripojením na internet, resp. má poruchu počítača, informuje o tejto skutočnosti všetkých vyučujúcich v danej triede.
V Košiciach 12.10.2020
Študenti a učitelia majú nárok na Office 365 Education bezplatne, vrátane aplikácií Word, Excel, PowerPoint, OneNote, OneDrive, Outlook, Teams a ďalších nástrojov na štúdium.
Viac informácií o aplikáciách Office 365 →
Vážení rodičia, milí žiaci,
posielame Vám usmernenie k dištančnej forme vzdelávania. Na základe získaných skúseností po absolvovaní prvého týždňa dištančného vzdelávania pristupujeme k nastaveniu určitých pravidiel.
Naším prvoradým cieľom je pomôcť žiakom, aby sa mohli ďalej vzdelávať. Zároveň v plnej miere zohľadňujeme súčasnú náročnú situáciu, a preto nastavujeme jednotné pravidlá pre všetkých.
Držme si prsty, aby sme túto kritickú situáciu spoločnými silami a zodpovedným prístupom zvládli v zdraví.
Usmernenie pre žiakov k dištančnej forme vzdelávania počas prerušenia vyučovania
- Dištančná forma vzdelávania žiakov školy prebieha prostredníctvom elektronickej komunikácie s pedagogickými zamestnancami školy nasledujúcimi formami:
- prioritne prostredníctvom edukačného portálu EduPage,
- prostredníctvom sociálnych sietí,
- prostredníctvom e-mailovej komunikácie (napr. cez Office 365).
- Učiteľ najskôr dohodne a overí možnosti spolupráce so žiakmi (napr. cez EduPage), až potom ich začne realizovať.
- Učitelia jednotlivých predmetov budú zadávať žiakom úlohy (približne podľa platného rozvrhu hodín) v primeranom rozsahu a primeranej náročnosti s určením presného termínu na preštudovanie/vypracovanie:
- nové učivo na samoštúdium (napr. študijné texty, prezentácie, …),
- úlohy na precvičenie učiva (pracovné listy, doplňovačky, …),
- zadania na overenie pochopenia učiva (testy, previerky, …),
- projekty na samostatnú prácu.
- Učiteľ dodržuje požiadavku primeranosti.
Časová dotácia predmetu Množstvo zadaného učiva na samoštúdium Termín zadania 1 až 2 hodiny týždenne učivo a úlohy zadáva učiteľ len raz do týždňa učivo a úlohy zadáva učiteľ v prvý deň v týždni, kedy je v rozvrhu daný predmet 3 až 4 hodiny týždenne učivo a úlohy zadáva učiteľ dvakrát do týždňa 5 a viac hodín týždenne učivo a úlohy zadáva učiteľ trikrát do týždňa Príklad:
- V 3.D je dejepis v pondelok a v stredu. Úlohu zadá učiteľ v pondelok a žiaci ju vypracovanú odovzdajú najneskôr do budúceho pondelka. Učiteľ zadáva učivo v rozsahu 1 vyučovacej hodiny.
- Matematika je v 1.A každý deň v týždni. Úlohu zadá učiteľ v pondelok, v stredu a v piatok (nie viac). Učiteľ zadá učivo v rozsahu max. 3 hodín matematiky.
- Úlohy posiela učiteľ v čase od 7:30 do 20:00 hod.
- Zadávanie učiva a úloh:
- Každý učiteľ pošle žiakom naraz učebný materiál v rozsahu, ktorý zodpovedá jednej vyučovacej hodine.
- Ak chce učiteľ k učebnému materiálu pridať aj pracovný list, zohľadní reálny čas, ktorý je potrebný na jeho vypracovanie.
- Žiakom je potrebné dať na vypracovanie zadaných úloh dostatočný čas.
Mgr. PaedDr. Zlatica Frankovičová, riaditeľka školy