Nemecký jazyk
Charakteristika predmetu
Vzhľadom na široké využitie nemeckého jazyka v súkromnej a profesijnej oblasti života sa na hodinách kladie dôraz na živý jazykový základ, praktické využitie osvojených kompetencií, efektívnu komunikáciu v rámci Európskej únie a činnostne zameraný prístup.
Učenie sa cudzích jazykov podporuje otvorenejší prístup k ľuďom, umožňuje poznávať odlišnosti v spôsobe života ľudí iných krajín a ich odlišné kultúrne tradície. Taktiež poskytuje prehĺbenie vedomostí, vzájomného medzinárodného porozumenia a tolerancie a vytvára podmienky pre spoluprácu škôl na medzinárodných projektoch.
Cieľom vyučovania nemeckého jazyka na našej škole je naučiť žiakov všetky formy dorozumievania na úrovni B1 a B2/C1. Každému žiakovi, ktorý sa učí nemčinu, bude umožnené absolvovať skúšky Deutsches Sprachdiplom (DSD I alebo DSD II).
Voliteľný predmet pre 3. ročník
Konverzácia v nemeckom jazyku — 2 hodiny týždenne.
Pri predmete konverzácia v nemeckom jazyku sa očakáva, že žiak bude v nemeckom jazyku dosahovať úroveň A2. Tento predmet si zvolí žiak, ktorý si chce zlepšiť svoje komunikačné schopnosti.
- Ciele učebného predmetu: Žiak dokáže komunikovať v bežných spoločenských situáciách, udržať a rozvinúť spoločenskú konverzáciu prostredníctvom najjednoduchších bežných výrazov, využívať základné funkcie jazyka s cieľom poskytnúť a vyhľadať faktografické informácie, vyjadriť a zisťovať postoj, vyjadriť presvedčenie, nadviazať kontakt s ľuďmi, opísať každodenné skutočnosti zo svojho prostredia, podať krátky jednoduchý opis udalostí a činností, opísať svoje plány a osobné skúsenosti.
Voliteľný predmet pre 4. ročník
Konverzácia v nemeckom jazyku — 6 hodín týždenne.
Pri predmete konverzácia v nemeckom jazyku sa očakáva, že žiak bude v nemeckom jazyku dosahovať úroveň B1. Tento predmet si zvolí žiak, ktorý si chce zlepšiť svoje komunikačné schopnosti.
- Ciele učebného predmetu: Žiak dokáže používať slovnú zásobu vrátane frazeológie v rozsahu štandardných komunikačných situácií a tematických okruhov, reagovať na podnety v rôznych komunikačných situáciách jazykovo správne, zrozumiteľne a primerane situácii, získavať, odovzdávať, overovať a potvrdzovať informácie, riešiť menej bežné situácie, vysvetliť príčinu a podstatu problému, vyjadriť svoje myšlienky na abstraktné témy, ktoré sprostredkuje, bez prípravy sa zapojiť do rozhovoru na známe témy, vyjadriť osobné názory, vyjadriť a reagovať na pocity, vyjadriť a požiadať o osobné názory a stanoviská v diskusii na zaujímavé témy.
Súťaže
- Olympiáda v nemeckom jazyku (ONJ)
- Jugend debattiert international — debata v nemeckom jazyku na aktuálne témy
- Prešover Kurzgeschichtenwettbewerb — súťaž v písaní krátkych poviedok v nemeckom jazyku